sunnuntai 26. heinäkuuta 2015

No ne kaavat!

Ihanaa, moni sellainen ystäväni, joka ei ole yläasteen jälkeen ommellut, on nyt kysellyt näiden superhelppojen kaavojen perään! Jiihaa! Olen saanut ainakin osan teistä innostumaan ompelemisesta!
Eli nyt ihan kuvan kera, Yoshiko Tsukiori, Kauniit puserot ja mekot.




 Tällä kaavalla olen ommellut kaikki nuo laatikkomekot. Osaan olen jättänyt nuo hihat pois, osassa ne ovat mukana. Ja pitkä kun olen, niin pituutta olen laittanut lisää. Muuten kaava on suurimmassa osassa tuon kuvan mekon mukainen. Jos ompelet trikoosta, niin kaavaa saa kaventaa aika reippaasti. Mutta muihin kankaisiin tuo kaava sopii sellaisenaan, taskuilla ja hihoilla, tai ilman.
Kirjassa on muitakin kivoja malleja, suosittelen siis! Itse olen maksanut kirjasta jossain alessa noin 7 euroa.



Ja sitten se hupparimekkojen kaava, se on tämä: Ruskamekko. Linkin takaa ei tällä hetkellä löydy kaavaa, mutta uskon että se taas palaa valikoimiin. Kannattaa vaikka laittaa viestiä Pikku Piltiin ja kysellä. Mutta loistava peruskaava, johon olen lisännyt osaan hupun, osan tehnyt kauluksella.
Tässä vielä yksi hupparimekko, jota en ole esitellyt. Tehty talvella, mutta näin kylmänä kesänä päässyt ahkeraan käyttöön vasta nyt. On muuten loistava fillaroidessa!
Tämä malli siis tehty juurikin Ruska-mekon kaavalla, lisäsin vain hupun ja taskut, kumpaankin laitoin mustavalkoista raitakangasta.

 
Tänään sitten ompelinkin niin epäonnistuneen mekon, mutta julkaistaan sekin huomenna. Pääskööt mukaan Porvooseen retkelle, sen jälkeen saa siirtyä kotimekoksi.



2 kommenttia:

  1. Miten olet tuon hupun mitoittanut?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, otin sen ruskamekon kauluksen ja jonkun vanhan hupparin jotka piirsin sitten "päällekkäin". Onnistut varmasti!

      Poista